5 جایگزین شایسته برای ترک مرورگر اینترنت اکسپلورر

|
به دنبال مشکلات فراوان مرورگر اینترنت اکسپلورر که برای همه تبدیل به یک عادت شده و در این اواخر حمله به سرورهای گوگل در چین که ناشی از ضعف امنیتی در این مرورگر بود و کار به جایی رسید که حتی دولت چند کشور اروپایی، شهروندان خود را به کنار گذاشتن این مرورگر ترغیب کردند در این مطلب قصد داریم ۵ جانشین شایسته برای این مرورگر معرفی کنیم تا کاربرانی که هوس ترک این مرورگر را در سر دارند با گزینه‌های جایگزین آشنا باشند.

با هم مشخصات این ۵ مرورگر را مرور می‌کنیم:


موزیلا فایرفاکس (Firefox):

نسخه ۳٫۶ فایرفاکس جدیدترین نسخه از این مرورگر بسیار محبوب در جهان است که بعد از مدت‌ها توانست مرورگر اینترنت اکسپلورر را از صدر به پایین بکشاند و دارای ویژگی‌های جالبی است.

بنا بر ادعای بنیاد موزیلا نسخه جدید ۲۰ درصد سریعتر از نسخه‌های قبلی است و افزوده‌شدن ویژگی بروز رسانی که پلاگین‌های مرورگر شما را بررسی کرده و در صورت وجود نسخه جدیدتر شما را آگاه می‌سازد، آن را جالب‌تر کرده است.

یکی از قابلیت‌های فایرفاکس امکان تبدیل آن به مرورگری مطابق با سلیقه هر فرد است. برای این کار فایرفاکس دو مورد را در نظر گرفته است. اول توانایی‌های مرورگر، دوم ظاهر آن.

شخصی سازی توانایی‌های فایرفاکس با کمک فایل‌هایی با حجم کم به نام گسترش (Extension) ممکن می‌شود.

این گسترش‌ها در واقع تکه‌های کوچک برنامه‌اند که قابلیت‌های مختلفی را به این مرورگر می‌افزایند. تم‌های مختلف این مرورگر هم شخصی‌سازی ظاهر آن را راحت می‌کند.

برای دانلود آخرین نسخه این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.


فلوک(Flock):

مرورگر کمتر شناخته شده‌ای در بین کاربران اینترنتی است که البته تا حدودی مختص شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر است این مرورگر مناسب برای کاربرانی است که می‌خواهند مرورگر خود را با پایگاه اجتماعی فیس‌بوک ادغام شده ببینند.

شما می‌توانید در این مرورگر به راحتی یک صفحه یوتیوب، فیس‌‌بوک و وب‌سایت مورد علاقه خود را به طور همزمان مشاهده کنید.

برای دانلود نسخه‌ای از این مرورگر که تا ۱۵ زبان مختلف را به صورت رسمی پشتیبانی می‌کند می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.


کروم (Chrome):

بهترین مرورگر برای استفاده از وب‌سایت‌های مولتی مدیا با به همراه داشتن ویژگی زبانه (Tab) پیشرفته برای بازکردن صفحات با امنیت بیشتر و با سرعت بالاتر است.

اگر شما در هنگام کار با این مرورگر زبانه دارای علامت قفل مشاهده کردید به این معنی است که بازدید از آن سایت برای شما دارای مشکلات امنیتی است و اگر چنین علامتی نباشد می‌توانید به راحتی در آن وب‌سایت گشت و گذار کنید.

برای دانلود آخرین نسخه‌ از این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید. البته متاسفانه گوگل کاربران ایرانی را از دانلود این مرورگر رایگان محروم کرده و شما می‌توانید با کمی جستجو آن را در دیگر سایتها پیدا کرده و دانلود کنید.


اپرا (Opera):


اپرا در حال حاضر در کنسول بازی نینتندو یعنی Wii نیز استفاده می‌شود و مرورگر “اپرا مینی” محبوب‌ترین مرورگر در دنیای تلفن‌های همراه است و جالب است بدانید که مرورگر اپرا در سال ۲۰۰۰ اولین مرورگری بود که ویزگی زبانه (تب) را معرفی کرد و امکان اینکه اگر مرورگر را به صورت تصادفی بسته شد امکان بازگرداندن آنها وجود داشته باشد.

اجزا اصلی اپرا عبارتند از مرور بر پایه‌ تب‌ها ،امکانات کوچک و بزرگنمایی صفحات ،تنوع اشکال نشانگر موس و یک بخش مدیریت بارگذاری یکپارچه.

از نظر امنیتی اپرا دارای یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و برنامه‌های موسوم به Malware مثل کرم‌ها یا اسب‌های تروای رایانه‌ای است.

برای دانلود نسخه ای از این برنامه می توانید به این آدرس مراجعه کنید.


سافاری (Safari):

دقیقا معادل اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت برای شرکت اپل است و یک محیط کاربر دوست و مشابه فروشگاه اپل یعنی آیتونز دارد.

این مرورگر همچنین دارای امکان نشان دادن سایت‌های پربازدید شده و اشتراک ساده خبرخوان‌های سایت‌های پربازدید است.

برای دانلود نسخه‌ای از این مرورگر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.